Viggo, Julie en souvenirs - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Monique Haak - WaarBenJij.nu Viggo, Julie en souvenirs - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Monique Haak - WaarBenJij.nu

Viggo, Julie en souvenirs

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Augustus 2014 | Indonesië, Senggigi

Dit verhaaltje moet er nog even op.... Aangekomen op sengigi is het hier natuurlijk een souvenir paradijs.....
Julie valt als een kraai op alle nepparels en allerlei kettingen en oorbellen. Viggo is een echte kerel en gaat voor de technische / digitale dingen zoals horloges, iPod hoesjes en dingen van Barcelona. Ze waren weer toe aan een nieuwe zakgeld; ze krijgen om de paar dagen een paar duizend rupia. Viggo had een óntzettend cool barca horloge gezien. Dus vig en ik er samen op af. Een handelaartje bij de supermarkt. Ik loop met hem daarnaartoe. We hebben hem uitgelegd hoe handel en afdingen werkt. Samen sluipen we erop af! Eerst even zeer geïnteresseerd in de apotheek ernaast kijken ('waarom dan mam?' 'Als hij ziet dat we er recht op afgaan, weet hij al dat je het wilt hebben en krijg je er niks meer vanaf'). Je hoeft zoiets maar één keer aan Viggo uit te leggen. Hij speelt het spel prima mee. We kijken bij de supermarkt naar ijsjes, naar ansichten en naar zonnebrand. En hé, wat een leuke horloges liggen daar. Het barca horloge die hij die ochtend had gezien ligt er nog. Als ik hem eerst een hello kitty horloge omdoe vind ie dat wel een beetje gortig (wel een jongens model hoor....) maar hij blijft het meespelen. Inmiddels is de verkoper erbij komen staan en suggereert een aantal modellen. Dan vragen we maar eens naar wat prijzen. Mijn moederhart is blij dat t sowieso binnen z'n budget valt. Ik ding er meer dan de helft vanaf. Vig weet dat we weg moeten lopen en breng een finaal bod uit. Met kinderen erbij gaat het minder goed. Hij is het horloge al op de goede tijd aan het zetten :-) :-) dus hij weet al dat we het gaan doen en weglopen helpt niet. Prachtig! ik accepteer dit verlies met een vette glimlach want ik vind het grappig. We lopen terug en hebben het voor de helft van vig's budget. Hij is de koning te rijk!
Savonds kopen we armbandjes voor Julie. Dat kost helemaal niks dus zij heeft nog geld over. Het afdingen heeft met zo'n klein meissie erbij wat straalt van haar armband ook weinig zin, maar t ding kost minder dan een euro, krijg er wel wat af en het is goed :-)

• 09 Augustus 2014 - 14:11

Margot:

Super cool dat horloge en beeldschoon dat armbandje. Goed uitgezocht!