Ubud - eerste vakantie dag - Reisverslag uit Banjar Ubud Kaja, Indonesië van Monique Haak - WaarBenJij.nu Ubud - eerste vakantie dag - Reisverslag uit Banjar Ubud Kaja, Indonesië van Monique Haak - WaarBenJij.nu

Ubud - eerste vakantie dag

Blijf op de hoogte en volg Monique

25 Juli 2014 | Indonesië, Banjar Ubud Kaja

We werden vanmorgen wakker van een tropische regenbui. Het is hier niet voor niets zo groen 
Viggo en Julie hadden alletwee heerlijk geslapen. Julie kon helemaal niet wakker worden door de jetlag en vermoeidheid. Boris nog wat ontrustige nacht, wellicht door de reis. Ik ben inmiddels de jetlag helemaal te boven.

Aan ontbijt tafel beseften de kinderen voor het eerst écht dat alles hier anders is. De mensen, de bomen, insecten, geluiden, het brood (toast is hier weliswaar tegenwoordig gewoon...), de 'pancakes'... Julie begon zachtjes te huilen met haar vermoeide koppie en piepte 'mama, ik wil naar huis....' Viggo was het daar wel mee eens en troostte z'n zusje.
Wij gaven ze een knuffel en uiteindelijk werd er toch nog wat gegeten (we stoppen er later nog maar een vitamine tabletje in). We laten ons er niet door van de wijs brengen want we kunnen ons alletwee nog herinneren hoe het voor ons was, de allereerste keer in Azië. Ondertussen vallen ook regelmatig de woorden 'cool' als ze een 'vet gaaf' bouwwerk zien. De natuur (slangetje, hagedissen, prachtige kikker)
wordt samen met papa vol overgave bekeken. Viggo is ook erg geïnteresseerd in het afwateringssysteem hier dat open is (ruikt niet als riool).

Het weer knapt op en we besluiten een rustige dag te doen: beetje rondwandelen (we zitten midden in de rijstvelden) hier en 'monkey forrest' bekijken. Leuk voor de kinderen, dachten we. Helemaal mis! Ze vinden het beide dood eng. Ik moet Julie grootste tijd dragen en ze gilt t uit van angst voor al die rondslingerende aapjes die gerust even Boris' rugzak bekijken. Viggo is stoerder maar durft uiteindelijk ook niet verder als een paar apen met elkaar gaan vechten. Van een afstandje bekijken ze hoe een andere toerist met een aap op haar hoofd staat.

We kuieren een beetje rond bij de winkeltjes en gaan dan maar lekker zwemmen. Daar hebben 2 tonijnen veel plezier met een krokodil die ze op wil eten. Reuze pret. Een klein water flesje doet dienst als item om van de bodem op de duiken. Julie doet daar ook aan mee (jaaaa, het wordt nog wat met onze water-angsthaas) maar dan doen we er lucht bij om m te laten drijven en haalt ze m op.

Morgen toertje naar tempel die we willen zien.

• 27 Juli 2014 - 17:35

Henk:

Wat doen jullie die kinderen aan, zo jong nog en dan al naar Azie :-) waar alles anders is.