laatste dag Gede - Reisverslag uit Tanjungan, Indonesië van Monique Haak - WaarBenJij.nu laatste dag Gede - Reisverslag uit Tanjungan, Indonesië van Monique Haak - WaarBenJij.nu

laatste dag Gede

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Augustus 2014 | Indonesië, Tanjungan

Vandaag was het de beurt aan Boris en Viggo om te snorkelen. Ik zwaaide ze uit. Vertrek was nog lastig want opnieuw pittig windje en vertrekken van lager wal. Maar er is hier altijd hulp, de tuinman duwt en staat tot bijna z'n middel in de zee.
Ondertussen ruimen Julie en ik de kamer een beetje op, doen een uitgebreide nagels vijlen - nagellak sessie in een hangmat. Daarna lekker voorlezen en een potje pesten, dat Julie natuurlijk weer wint. Dit is toch wel heerlijk. In gewone weekenden is hier doorgaans geen tijd voor omdat er altijd zoveel dingen moeten, zoals naar sport/zwemles brengen, wassen draaien, hier en daar op visite enzovoort.
Als de mannen terugkomen zijn ze niet zo tevreden over het snorkelen als ik was. 'Meer van hetzelfde' , 'wel heel mooi koraal'. Hmmmm zijn ze naar hetzelfde geweest als ik? Maar ze hebben het wel leuk gehad samen.

Na de lunch nog even snoep in ons favoriete winkeltje inslaan voor morgen. De kinderen hebben nergens meer zin in, en zeker niet in lopen of schelpen zoeken. Ik wil nog wel revanche voor gisteren en de tocht nog een keer lopen, maar dan góed en niet dat stomme oost-west pad missen. Dus met fles water op pad op 5,5 km/h. Zonder kinderen loopt t een stuk sneller. Ik neem de omgeving voor een tweede keer in me op. Honderden krabbetjes die hun holletje inschieten als je aankomt. Het prachtige zoutmeer. De armoede, de kookpannen op vuur naast een rieten hutje. De visser die net als gisteren z'n net aan het repareren is. Vissers die hun boten schilderen in het namiddagzonnetje. Al die vrouwen die om 16 u maar rondhangen om te kletsen met een schare spelende kinderen om hun heen. De visjes die liggen te drogen voor de markt. Het pad is nu met navragen wel te vinden, we waren gister maar een fractie verder toen we het voor t eerst gingen vragen. Heb ik die kerel dan verkeerd begrepen of hij mij? Waarom stuurde hij ons toen niet een stukje terug maar naar het noorden?
Ik ben verrassend snel aan de overkant en ook de weg om de westelijke uitloper kort te sluiten is snel gevonden. We liepen gister maar 100 m van dat pad vandaan... Ben in 1,5 u rond!
We pakken in, morgen een pittige reisdag voor de boeg. We proberen Ubud te halen. We hebben na familie beraad unaniem gekozen voor de ferrie, die weliswaar 3 uur langer varen duurt, maar waarmee we 1,5 - 2 u reizen per auto besparen naar Sengigi. Bovendien gaat die snelboot naar Sengigi om 11u en om 16 u. We hebben niet gereserveerd en we zijn niet zeker van een plek. De ferrie vertrekt elke 1,5 u. Al met al ontloopt het elkaar niet zoveel zonder risico van geen plek en dan 5 u moeten wachten.
We zijn er niet rauwig om dat we hier weggaan. Menu vh restaurant hebben we gezien en verlangen naar schone badkamer met warme douche.

  • 12 Augustus 2014 - 17:57

    Henk:

    Je hebt je gram gehaald lees ik. Toch het juiste pad gevonden lees ik.
    Een goede reis naar Ubad gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

rugzakvakantie met 2 kinderen!

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 9820

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Kamperen in Frankrijk

18 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

bali - lombok 2014

Landen bezocht: