yes!!!! schildpadden gezien! - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Monique Haak - WaarBenJij.nu yes!!!! schildpadden gezien! - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Monique Haak - WaarBenJij.nu

yes!!!! schildpadden gezien!

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Augustus 2014 | Indonesië, Gili Meno

Gisteren op verschillende plekken geprobeerd een goede snorkelplek te bereiken. Niet gelukt. Het koraal was te oppervlakkig/water te ondiep om eroverheen te zwemmen. Enige oplossing was (zoals vele mensen wél deden) om eroverheen te lopen met je waterschoenen aan, maar dat ging ons te ver. Daarmee maak je het koraal kapot. We vragen ons af of niemand dat dan weet?
Dus dan toch maar voor vandaag een bootje gecharterd. De bedoeling was een glass bottom boat, zodat Julie ook wat te zien had. en die varen er hier veel rond, maar die belofte ging niet goed. Ze begonnen al met 'sorry sorry', de boot was al aan andere groep toegezegd etc etc. Of we smiddags wilden. Nou nee, smiddags waait het het namelijk de laatste dagen vrij hard, en dat snorkelt niet lekker.
Dus uiteindelijk werd er wat anders geregeld maar dat was geen glass bottom. Zucht; maar niet teveel heisa gemaakt....
Julie heeft zich kranig geweerd. Topmeissie! Ging maar weer wat slapen en we hebben potje gekaart. Ze dreigde even misselijk te worden maar met kijken nr het eilandje ging het beter...
Viggo als eerste erin met mij. Eerste stuk was niet zo bijzonder voor mij, ik ben in verleden al teveel verwend geweest, mar was best aardig stuk. Viggo snorkelde gelijk vrolijk weg met de gids. Dat is wel een voordeel van zo'n gehuurd tripje, als er zo'n snorkel gids meegaat die je alles aanwijst. Had ik nog niet vaak gehad. Grote kreeft in een spelonk gezien en mooie vissen. Koraal is erg bruin daar. Boris ook klein stukje.
Vervolgens naar tweede plek gegaan. Boris en Viggo er gelijk weer in. Meneer V krijgt de smaak aardig te pakken!!! Het wad daar behoorlijk diep met forse golven (zo dat Julie er een beetje van moest huilen als ze papa en Viggo achter zo'n golf zag verdwijnen, maar ik kon haar gerust stellen). Als Boris op gegeven moment terug komt voor de ruil blijken de mannen 3 zeeschilpadden gezien te hebben. Ik er snel in. Ik zag er 1. Viggo in totaal 5 die mazzelaar. Joekels!! Zeker 1,5 m. Liggen diep op de bodem en hij ging op gegeven moment ook stukje zwemmen. Super gaaf!!!! Bor en ik hebben op Galapagos ook zeeschilpadden gezien maar die waren niet zo groot.
Viggo beseft maar half hoe bijzonder het is wat hij op z'n allereerste snorkel trip al ziet. Daarna nog stukje boven een mooier koraal. Veel mooie vissen. Ben echt trots op vig, want als het ondiep is zwemt hij met veel respect voor het koraal om de ondiepe stukken heen. deed ie heel goed. hij begint de vinger signalen/taal ook al door te krijgen. zo leuk.
Koraal op eilandje bij Bali was wel mooier, meer kleur.
Al met al dus zeer de moeite waard. Smiddags net als gisteren rondhangen en fruitjuices drinken. Spelletjes doen en we zijn nog even naar een tropical bird park (je) geweest. Mooie vogels on zielige omstandigheden.

En als allerlaatste nog een forse donatie gedaan in het bakje van de meneer alhier die een schildpadden nursery heeft opgezet hier. Om populatie te vergroten.
Morgen met public boot naar de kust (klein stukje) en dan naar sengigi waar we weer luxer hotel hebben ; best fijn want alles plakt van het zout.

En we hebben besloten dat we het zo niet meer doen: om de beurt snorkel tripje anders te zielig voor Julie.