hotsprings - Reisverslag uit Banjar Celukbuluh, Indonesië van Monique Haak - WaarBenJij.nu hotsprings - Reisverslag uit Banjar Celukbuluh, Indonesië van Monique Haak - WaarBenJij.nu

hotsprings

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

01 Augustus 2014 | Indonesië, Banjar Celukbuluh

Vandaag alweer een week op vakantie. De tijd gaat te snel. We beginnen aardig in ons ritme te komen en hebben de trucs te zo langzamerhand in de vingers om het geteisem onder controle te houden. De sleutel is om in de middag ze uit elkaar te halen en apart iets met ze te gaan doen. Vanmiddag dus Julie met mij in het zwembad. De mannen waren aan het afkoelen in de kamer en foto’s aan het uitzoeken. Wanneer de mannen dan vervolgens gaan zwemmen is de verleiding groot om Julie haar zin te geven om nog langer te zwemmen, maar nee dus; de haren moeten uit de knoop dus de dames gaan douchen! Dat levert een stuk minder gehannes op.
Vandaag weer een tripje. We gaan naar de hot springs en een boeddistische tempel. Luid protest op de achterbank maar de boodschap is heel duidelijk, soms wat voor jullie, soms wat voor ons. Ze gaan mee, maar zonder glimlach op de mond en met vaak vragen of het al klaar is :-) :-). Verrassend mooi complex, een miniatuur Borobudur. Raar ook dat we dit zelf niet in de reisgidsen hadden gevonden, we kwamen hier terecht op aanraden van de chauffeur. We praten over de Borobudur en Viggo weet zo 5 van de 7 wereldwonderen op te lepelen. Ze leren toch meer op school dan wij vroeger.
Daarna door naar de hotsprings. Dat was heel bijzonder. Grote drakenkoppen waar het warme water uitstroomt. Het maakt de kinderen allemaal niet uit; als er gezwommen kan worden is het goed. Het water is licht zwavelhoudend, goed voor onze muggenbulten ;-).
De rest van de middag voor zwembad en spelletjes. Wanneer we de volgende dag even doornemen onder het eten laat vig zich ontvallen dat 2 nachten in volgende hotel onvoldoende is; ‘dan kan ik niet wennen...’ Ondanks dat we heel goed weten dat dit goed is voor ons alle 4, omdat Boris en ik er echt van bijtanken, voelt het toch zielig. Onze grote kerel die zo’n moeite heeft met veranderingen zo’n vakantie aandoen. Hij ziet veel wat Julie nog niet ziet, o.a. dat de mensen arm zijn. Maar hij en z'n zusje slaan zich er toch goed doorheen.

• 02 Augustus 2014 - 09:05

Henk:

Grappig dat de kinderen het zwemmen zo mooi vinden. We hebben ook hier in Zweden gezien dat kinderen toerloos en onvermoeibaar maar in het water blijven. In Runmaro kwamen we om 14:00 uur binnen en toen zwommen ze al en 's avonds om 22:00 waren ze nog steeds bezig. Onvermoeibaar schijnbaar.

Heel veel plezier verder